en-5 módja annak, hogy új dolgokat tanuljon az új évben
TUDOMÁNYOS TECHNOLÓGIA
2022. január 11
A szakértő azt javasolja, hogy a felnőttek kezdjék azzal, amit tudnak
Emily Boudreau, HGSE Communications
Az új év kezdete tökéletes alkalomnak tűnhet arra, hogy elhatározza magát egy új készség elsajátítására, vagy végre megbirkózzon egy kihívással. De néha úgy érzi, minél idősebb, annál nehezebb változtatni a szokásokon, új készségekkel bővíteni a repertoárt, vagy hobbit kezdeni.
Tényleg igaz, hogy egy öreg kutya nem tud megtanulni egy új trükköt?
Egy dolog, amit a tanuló tudósok tudnak, az az, hogy a gördülékeny érvelés - a logikus gondolkodás és az új helyzetekben a problémák gyors megoldásának képessége - a felnőttkor előrehaladtával hanyatlik. A kikristályosodott intelligencia azonban - a tapasztalatból és a korábbi tanulásból, például a szövegértésből vagy a szókincsből származó tudás - idővel növekszik - magyarázza Chris Dede , a Harvard Graduate School of Education professzora és az NSF által finanszírozott National AI Institute on Adult Learning munkatársa.
"Lényegében ez azt jelenti, hogy a tanulás bizonyos formái egyre nehezebbek az életkor előrehaladtával, de a tanulás más formái valójában könnyebbé válnak" - mondja Dede. Itt Dede a felnőttek fejlődésével és a tudomány tanulásával kapcsolatos kutatásokból merít, hogy öt tippet adjon az új dolgok elsajátításához, amelyeket a felnőttek szem előtt tarthatnak az új év kezdetekor.
1. Kezdje azzal, amit már tud
Ennek az az oka, hogy a tudomány tanulása azt sugallja, hogy az emberek úgy tanulnak, hogy a meglévő tudást vagy annak "éleit " építik fel, amit már tudnak. Így például, ha Ön egy tapasztalt fotós, de mindig is szeretett volna festeni, gyorsabban tanulhat, mert tovább építheti azt, amit a kompozícióról és a fényről már tud. "Mivel a felnőttek több tudással rendelkeznek múltbeli tapasztalataikból, több lehetőségük van tanulni és építeni" - mondja Dede.
2. Határozza meg motivációját
Az élet egy későbbi szakaszában valami új tanulása általában inkább a pozitív önkép és a belső érdeklődés alapú . Míg a motiváció a K-2 területen is kulcsfontosságú, a felnőtt tanulóknak általában nem kell sikeresen letenniük egy tesztet az egység végén. Ennek eredményeként gyakran kisebb a nyomás vagy kisebb a tét, ami kedvezőbbé teszi a feltételeket a tanulási feladatokkal kapcsolatos pozitív tapasztalatokhoz.
3. Elemezze érdeklődését, hogy segítsen megtalálni a potenciális új területeket, amelyeket felfedezhet
Gondolja át, mit szeret csinálni, és kérdezze meg magától, hogy miért. Talán azért szereti a takarítást, mert ez egy véges feladat, konkrét sikerélménnyel. Talán azért szereti a kirakós játékokat, mert szereti a minták felismerését. Azáltal, hogy dekonstruálja a különböző tevékenységekkel való elkötelezettségét, több "motivációs élt" tár fel, amelyekre építhet a tanulás bővítése során.
4. Találja meg a módját, hogyan kapcsolódjon másokhoz
A tanulás legjobb módja gyakran az, ha tanít, vagy ha van valaki, aki kiváltja az ötleteket. Az is segíthet, ha valaki számonkéri. Valójában a tanulmányok kimutatták, hogy gyakran keményebben kell dolgoznia egy pártfogoltnak, mint magának a pártfogónak. Keressen valakit, aki értékeli, amit tud, és dolgozzon együtt a projekten.
5. Állítsa kihívás elé magát, és alakítsa át gondolkodásmódját progresszívvá
Bebizonyosodott, hogy a kihívások leküzdése boldogabbá teszi az embereket - és valami új megtanulása jelentheti ezt a kihívást. "Ha olyan valamit választunk, amelyet élvezünk, és a progresszív gondolkodásmódot úgy alakítjuk ki, hogy ezt kihívásokkal teli módon, más emberek bevonásával tanuljuk meg, valóban nagy változást hozhat, és hozzájárulhat a sikeres tanulási élmény kialakításához egy felnőtt számára" - mondja Dede.